A.T.O.M style Headline Animator

Search

Google
 

Tuesday, April 15, 2008

Masina sport Subaru-Toyota vine in 2010

Data este oficiala, dar, in rest, tot ceea ce stim despre viitorul model sport este faptul ca va fi fabricat intr-o uzina Subaru si ca va fi lansat prima oara de acesta din urma, versiunea Toyota urmand-o la scurta vreme.

De asemenea, modelul Toyota va avea caroseria usor modificata, ca cele doua masina sa nu poata fi confundate.

Pe seama ei, Toyota a emis un comunicat pe care-l asteptau de foarte multa vreme fanii marcii (de pe vreme celebrului Hachiroku, mai exact): “Noul compact, beneficiar al unei platforme special dezvoltata, va avea tractiune spate si va livra senzatii sportive nefiltrate”.

Lasand formularea pompoasa deoparte, va fi un model sportiv, ce nu va face decat putine concesii de dragul confortului, adica o masina cum nu a avut Toyota de multi ani si una care va mai spala imaginea plicitisitoare a numarului unu mondial.

Masina a intarziat foarte mult (Toyota o avea in plan de ani buni) din cauza lipsei unei platforme adecvate, din moment ce gigantul japonez a ales sa multumeasca norodul cu masini “corecte” si nu cunoscatorii cu cele de nisa.

Tocmai de aceea este dezvoltata in colaborare cu Subaru, care foloseste motoare montate transversal si are tractiune integrala, un set up din care obtii mult mai usor o masina cu tractiune si, mai important, mult mai ieftin.

Dacia Sandero a debutat la Salonul Auto de la Geneva

Dacia Sandero a debutat la Salonul Auto de la Geneva
Primul mare Salon Auto european a fost prilejul lansarii oficiale a celui de-al cincilea model din gama Dacia, precum si a noii sigle a constructorului autohton.

_RBC3923.JPGStandul Dacia, invecinat cu Lexus si, mai nefericit, cu cel al constructorului indian Tata a devenit neincapator in momentul dezvelirii noului Sandero. Interesul din ce in ce mai mare pe care producatorul roman de automobile reuseste sa-l suscite confirma succesul modelelor Dacia pe pietele internationale si anunta continuarea trendului ascendent.

Noul model este, de fapt, versiunea hatchback a clasicului Logan. Principala noutate o reprezinta alegerea celor de la Dacia de a realiza o versiune care difera mult din punct de vedere estetic fata de modelul sedan de baza.

Lungimea totala masoara 4.020 mm, mai putin cu 230 mm fata de Logan, iar ampatamentul este mai mic cu 40 mm (2.590 mm). Noile dimensiuni nu au influentat sesizabil spatiul generos al habitaclului, ci doar volumul portbagajului, care poate primi acum, in versiunea standard, 320 de litri. O alta noutate o reprezinta si bancheta spate rabatabila ce permite cresterea volumului util de incarcare pana la 1.200 de litri. De asemenea, designul interiorului este schimbat, muchiile drepte fiind inlocuite de contururi rotunde ce dau un aer modern habitaclului.

Gama de motorizari a fost preluata de la Logan, mai putin motorul de 1,6 l 16V.

Desi masina se vrea a fi cat se poate de practica, cele mai multe discutii purtate de vizitatorii standului erau legate de design. Dupa micile critici de care Dacia se pare ca nu poate sa scape, parerea unanima a fost ca noul model arata bine._RBC3642.JPG

In schimb, noua sigla cromata, ca la majoritea marcilor pozitionate mult mai bine pe piata, ce doreste sa creasca prestigiul Dacia, pare un pic cam fortata.

Toate informatiile despre Dacia Sandero si restul noutatilor de la Salonul Auto de la Geneva va invitam sa le descoperiti in numarul de aprilie, ce va aparea pe piata pe 17 martie.

Profit record pentru Audi

Producatorul de automobile Audi si-a marit profitul cu 50% in 2007

Producatorul de automobile Audi, parte a grupului german Volkswagen, si-a marit profitul anul trecut, inainte de impozitare, cu 50%, atingand 2,9 miliarde de euro. Profitul Audi a crescut datorita vanzarilor de masini cu preturi de peste 50.000 de euro, precum noul model A5 si SUV-ul Q7. Acest lucru a dus la majorarea marjei profitului de la 6,2% in 2006, la 8,7%Â in 2007.

Audi intentioneaza sa vanda, pana in anul 2015, peste 1,5 milioane de masini, marindu-si gama de produse de la 25 de modele in prezent la 40. Compania estimeaza ca anul acesta profiturile vor creste in acealsi ritm cu cel al veniturilor si al vanzarilor.

Veniturile Audi au urcat in 2007 cu 7,9%, la 33,6 miliarde de euro, in contextul unei cresteri a vanzarilor de 6,5%, la 964.151 de unitati. In luna februarie, vanzarile Audi au crescut cu 2,8%, la 71.348 de unitati.

Greva la Dacia

Angajatii Automobile Dacia au intrat in aceasta dimineata in greva generala pe termen nelimitat, luni dimineata.

Angajatii Automobile Dacia au intrat in aceasta dimineata in greva generala pe termen nelimitat, luni dimineata.

Dacia va inregistra pierderi zilnice de peste 10 milioane de euro, ca urmare a intreruperii activitatii de productie.

Aceasta este decizia liderilor sindicali dupa ce negocierile dintre patronatul si sindicatul Dacia Renault au esuat. Conducerea companiei a inaintat o oferta de crestere salariala cu 118 lei, in conditiile in care sindicalistii au cerut o majorare de 550 lei, in doua transe: 350 de lei incepand cu 1 ianuarie 2008 si 200 de lei incepand cu 1 iunie. Dacia a aratat intr-un comunicat de presa, ca o crestere de 550 de lei s-ar traduce printr-o majorare medie a salariilor cu 64,2%.

Ultima greva generala la Dacia Pitesti a avut loc in anul 2002 si s-a desfasurat pe parcursul a trei zile.

Seat a revenit pe profit anul in 2007

Producatorul spaniol de automobile Seat, parte a grupului Volkswagen, a revenit pe profit anul trecut, cu un castig net de 170 de milioane euro, dupa pierderile de 49 de milioane de euro din 2006.

Producatorul spaniol de automobile Seat, parte a grupului Volkswagen, a revenit pe profit anul trecut, cu un castig net de 170 de milioane euro, dupa pierderile de 49 de milioane de euro din 2006.

Seat a avut un profit din exploatare de 44 de milioane de euro, iar veniturile din exploatare au urcat cu 1,5%, la 5,97 miliarde euro, de la 5,88 miliarde euro in 2006. Cheltuielile din domeniul cercetarii, dezvoltarii si pentru investitii in produse noi au urcat anul trecut cu 24,4%, la 504 milioane euro.

In 2007, livrarile Seat catre clienti au crescut cu 0,4%, la 431.000 de unitati, fata de 429.300 unitati cu un an inainte.

Pietele cu cea mai importanta crestere pentru Seat au fost cele din Franta (5,1%) si Marea Britanie (5,8%), precum si noile piete din Europa Centrala si de Est (27,3%). Cele mai vandute modele Seat au fost Leon si Ibiza. Vanzarile Seat pe piata romaneasca au crescut anul trecut cu 27%, la 4.917 unitati.

Monday, April 14, 2008

Angajatii Dacia se intorc la lucru

Oficialii Dacia au anuntat ca muncitorii din uzinele Dacia de la Mioveni au reinceput astazi lucrul. Acordul la care s-a ajuns astazi pune capat unei greve care dureaza de doua saptamani.

Oficialii Dacia au anuntat ca muncitorii din uzinele Dacia de la Mioveni au reinceput astazi lucrul. Acordul la care s-a ajuns astazi pune capat unei greve care dureaza de doua saptamani.

In urma negocierilor, muncitorii calificati beneficiaza de o crestere generala de 300 de lei brut de la 1 ianuarie 2008 si de 60 de lei brut de la 1 septembrie 2008. Personalul TESA va beneficia de o crestere salariala de 15%. In plus, muncitorii si personalul TESA va avea parte de o prima de rezultat pe anul 2007 egala cu un salariu individual brut la data acordarii primei, in valoare de 900 de lei.

Partile s-au angajat sa sustina in continuare in totalitate obiectivele Dacia prevazute in bugetul companiei in 2008.

top 90
Powered By Blogger